GRUPA IV – PSZCZÓŁKI 

A TERAZ JUŻ CZAS
ZAPROSIĆ WSZYSTKIE KOCHANE PSZCZÓŁKI
NA ZASŁUŻONY ODPOCZYNEK.

„Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas”.

 DRODZY RODZICE

DZIĘKUJEMY ZA TRUD
I ZAANGAŻOWANIE JAKIE WŁOŻYLIŚCIE
W ZDALNĄ EDUKACJĘ WASZYCH DZIECI
DOCENIAMY WASZE WSPARCIE, WYSIŁEK
ORAZ POŚWIĘCONY CZAS.

DZIĘKUJEMY ZA KAŻDE MIŁE SŁOWO, WASZĄ CIERPLIWOŚĆ I WYROZUMIAŁOŚĆ
BEZ WAS NIE OSIĄGNĘLIBYŚMY TAK WIELE.

ODPOCZYWAJCIE!

 Pani Bogusia i Pani Dorotka

TEMATYKA TYGODNIOWA NA MIESIĄC CZERWIEC:

I.    ŚWIĘTO DZIECI.
II.   NADCHODZI LATO.
III. WAKACYJNE PODRÓŻE
IV.  POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS.

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU CZERWCU:

WIERSZ –  „POŻEGNANIE PRZEDSZKOLAKÓW” 

1. Kogo to dzisiaj żegna – poranny świergot ptaków?
 a kogóż by innego, to żegna przedszkolaków.

2. Dla kogo to słoneczko –  blask rzuca wesoły?
 dla dzieci, które pójdą pierwszy raz do szkoły.

3. Dzisiaj jest dzień ważny, wszyscy o tym wiemy, 
bo my „sześciolatki” – do szkoły idziemy.

4. Nie przedszkole, ale szkoła, po wakacjach nas zawoła.
Już nie misie, ani lale, lecz prawdziwe szkolne sale.

5. Gdzie są wielkie tajemnice, gdzie jest kreda i tablice.
Gdzie czytania czeka sztuka i ten wielki skarb – nauka.

6. Więc przedszkola miłe ściany, dziś na zawsze was żegnamy.
By wspominać zawsze mile, te beztroski – dobre chwile.

PIOSENKA  „ A MY NIE CHCEMY JESZCZE IŚĆ”

1.Kończymy już przedszkole, do szkoły czas.
Zeszyty i tornistry wołają nas.
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść. / bis

Ref:. Tak bardzo nam tu dobrze, ze nie chcemy wcale jeszcze iść.

2. Wakacje szybko mina, a potem już,
Zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż –  tuż
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść. / bis

Ref:. Tak bardzo nam tu dobrze, ze nie chcemy wcale jeszcze iść.

3. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,
Ze upływają lata, starszym się jest.
A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.

Ref:. Tak bardzo nam tu dobrze, ze nie chcemy wcale jeszcze iść. / bis

PIOSENKA DO NAUKI.

TEMATYKA TYGODNIOWA: ŚWIĘTO DZIECI

TREŚCI  PROGRAMOWE:
rozwijanie mowy,
dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,
kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
rozwijanie sprawności manualnej,
rozwijanie sprawności fizycznej,
zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
porównywanie masy przedmiotów,
utrwalanie melodii i tekstu piosenki,
kształtowanie poczucia rytmu,
uczestniczenie w konkursach i zabawach zręcznościowych,

Podstawa programowa:
I: 5, 6, 7, 8
II: 1, 4
III: 1, 2, 5
IV: 2, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 16,

TYDZIEŃ I:  ŚWIĘTO DZIECI.

TYDZIEŃ II : NADCHODZI LATO

TEMATYKA TYGODNIOWA:  NADCHODZI LATO

TREŚCI  PROGRAMOWE:

rozwijanie mowy i myślenia,
poznawanie oznak lata,
poznawanie wybranych miejsc w Polsce,
rozwijanie słuchu fonematycznego,
rozwijanie sprawności fizycznej,
rozwijanie sprawności manualnej,
rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
rozwijanie umiejętności wycinania,
utrwalanie melodii i tekstu piosenki.
utrwalanie nazw miesięcy i pór roku.

Podstawa programowa:
I: 5, 7, 8
II:  11
III: 1, 2
IV: 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 16, 18

TYDZIEŃ III- WAKACYJNE PODRÓŻE

TEMATYKA TYGODNIA: WAKACYJNE PODRÓŻE – BEZPIECZNE WAKACJE

TREŚCI PROGRAMOWE:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z kontynentami oraz z globusem – kulistym modelem Ziemi,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • słuchanie tekstu i melodii piosenki,
  • poznawanie wybranych regionów Polski,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • poznawanie wybranych miejsc w Polsce
  • poznawanie różnych środków lokomocji
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji

TYDZIEŃ IV  – POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

TREŚCI  PROGRAMOWE:

  • rozwijanie mowy,
  • zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • słuchanie melodii i tekstu piosenki,
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,
  • dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu,
  • zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
  • poznawanie swoich możliwości,
  • pożegnanie dyrektora, nauczycieli, młodszych kolegów.

PODSTAWA  PROGRAMOWA: I:   5, 6, 7, 8, III:  1, 2, 8, IV:  1, 4, 7, 8, 9, 12, 13, 15, 16, 19