GRUPA IV – PSZCZÓŁKI

TEMATYKA TYGODNIOWA NA MIESIĄC KWIECIEŃ

I. WIOSENNE POWROTY
II. WIELKANOC
III. WIOSNA NA WSI
IV. DBAMY O PRZYRODĘ
V.  MOJA OJCZYZNA

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU KWIETNIU

WIERSZ
,,Już Wielkanoc”

Święta, Święta Wielkanocne
Jak wesoło, jak radośnie.
Już słoneczko mocno grzeje
Miły wiatr wokoło wieje.

Rośnie trawa na trawniku
Żółty żonkil w wazoniku.
Na podwórku słychać dzieci
Ach, jak dobrze, że już kwiecień.

A w koszyczku, na święcone
Jajka równo ułożone.
Śliczne, pięknie malowane
Różne wzory wymyślone.

Jest baranek z chorągiewką
Żółty kurczaczek ze wstążeczką.
I barwinek jest zielony
W świeże kwiatki ustrojony

Święta, święta, są mazurki,
młody owies, z waty kurki.
Święta, święta, ciesz się z nami,
z młodą trawą i kwiatami

PIOSENKA
„Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne”

1. Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

2. Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

3. Baranek kurczaczkiem długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali 
Wielkanocni goście czasu nie tracili 
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

TYDZIEŃ V

TEMATYKA TYGODNIA: MOJA OJCZYZNA

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie historii powstania Warszawy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
  • poznawanie miary płynów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
  • zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
  • zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków,
  • określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy,
  • zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem

TYDZIEŃ IV

TEMATYKA TYGODNIA: DBAMY O PRZYRODĘ

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie mowy,
  • kształtowanie postaw proekologicznych,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • zachęcanie do segregowania śmieci,
  • zakładanie hodowli według instrukcji rysunkowej,
  • wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,
  • zachęcenie do dbania o swoje najbliższe środowisko,
  • wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.

TYDZIEŃ III

TEMATYKA TYGODNIOWA : WIOSNA NA WSI

TREŚCI  PROGRAMOWE:

– rozwijanie mowy,
– poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka
– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
– rozwijanie umiejętności mierzenia,
– mierzenie długości stopami, krokami,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
– rozwijanie umiejętności stosowania różnego metrum podczas –
– rytmizowania tekstu,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– poznawanie nowej techniki plastycznej,
– poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
– utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
– zachęcanie do wspólnego działania,
– poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania.

PODSTAWA  PROGRAMOWA:

I:   5, 6, 7, 8

II : 7

III: 9

IV: 1, 2, 4, 5 ,7 , 8, 12, 13, 15, 18.

TYDZIEŃ II

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,
  • przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu,
  • poznawanie różnych pisanek,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • tworzenie akompaniamentu do zwrotek piosenki,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • składanie i zaginanie papieru według instrukcji,
  • poznawanie budowy i właściwości jajka,
  • zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek,
  • zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka,
  • przygotowanie prostych potraw z jajek,
  • zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek
TEMATYKA TYGODNIA: WIELKANOC

TYDZIEŃ I

TEMATYKA TYGODNIA: WIOSENNE POWROTY