GRUPA IV – PSZCZÓŁKI

Witamy wszystkich rodziców – Pani Bogusława Świątek, Dorota Skalska

TEMATYKA NA MIESIĄC MARZEC:

I ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY
II ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
III MARCOWA POGODA
IV WIOSENNE PRZEBUDZENIE

WIERSZ I PIOSENKA DO NAUKI W MIESIĄCU MARCU

WIERSZ

„POWITANIE WIOSNY”
Szpak się spotkał ze skowronkiem
Przyszła wiosna ! Leć na łąkę!
Czas na twoje ptasie trele, z Tobą będzie nam weselej.
Drogi szpaku – rzekł skowronek
Gardło całe mam czerwone, łykam syrop i pigułki,
Niech kukają więc kukułki.
Kuku, kuku – wiosna śpiewa.
Pąki rosną już na drzewach.
Kuku wiosna! Wiosna , kuku!
Będzie radość do rozpuku!

PIOSENKA

„WIOSENNE BUZIAKI”
Już rozgościła się wiosna, słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy, motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy, tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej, tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy, bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle, bez wiosny było tu źle.
Słońce rozdaje promyki, gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki, a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy, tańczymy z wiosenką ja i ty…….

Kwiaty swe płatki umyły i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki, kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki

Ref.:  Hop, hop, raz, dwa, trzy, tańczymy z wiosenką ja i ty….

TYDZIEŃ IV

Temat tygodnia- Wiosenne przebudzenie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • obserwowanie zmian zachodzących przed zbliżającą się wiosną (przedwiośnie) – coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu, lodu, pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy), powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), kwitnienie wierzby i leszczyny; pojawianie się pąków na drzewach i krzewach, nazywanie oznak wiosny,
  •  dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych.
  • skupianie uwagi na osobach, przedmiotach, obrazkach, wyjaśnieniach, treściach przedstawianych wierszy, opowiadań
  • dłuższe skupianie uwagi na wykonywanych ćwiczeniach, zadaniach, pracach plastycznych.
  • budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania i czytania
  • rozwijanie mowy, wypowiadanie się całymi zdaniami,
  • rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej

PODSTAWA PROGRAMOWA:
I: 5, 7,  IV: 2, 4, 5, 7, 8, 15, 18,